Odpowiednia dieta dla dziecka

Odpowiednia dieta dla dziecka

Dzieci są najbardziej narażone na zgubny wpływ niezdrowego jedzenia. Kolorowe napoje gazowane, ociekające tłuszczem hamburgery czy hod-dogi, nafaszerowane konserwantami chipsy, a także nasycone cukrem słodycze – każdy z tych żywieniowych śmieci znajduje się w jadłospisie naszych dzieci, a my jako rodzice powinniśmy zrobić wszystko, żeby je z tej diety usunąć. W każdym z tych „pokarmów” znajduje się mnóstwo zapychaczy i tłuszczy, które mają zgubny wpływ na organizmy dzieci.

Dzieciom, które na co dzień żywią się śmieciowym jedzeniem, najczęściej brakuje substancji mineralnych, soli, a także witamin B12 i C. Dzieci nie jedzą warzyw, owoców i nie piją mleka, za to w coraz większych ilościach spożywają mięso, wędliny, masło oraz słodycze. Taka dieta może prowadzić do opłakanych skutków, a jednym z nich jest niebezpieczna dla życia otyłość.

Co powinny jeść nasze dzieci?

Z pewnością należy skupić się na podsuwaniu dzieciom świeżych warzyw i owoców, ponieważ te posiadają niezbędne do budowania zdrowego organizmu witaminy, takie jak m.in.: witamina A – pozytywnie wpływająca na wzrost i wzrok, witamina D – pozytywnie wpływająca na budowanie kości i zębów, witamina B12 – pozytywnie wpływająca na układ nerwowy i wytwarzanie czerwonych krwinek, witamina B1 – pozytywnie wpływająca na układ nerwowy i układ mięśniowy. Nawet niewielki niedobór którejś z tych witamin, a w organizmie dziecka mogą nastąpić poważne zmiany, mające wpływ na jego zachowanie – najczęściej skutkiem takich niedoborów są zaburzenia emocjonalne.

W prawidłowym żywieniu (nie tylko dzieci, ale także osób dorosłych) jest śniadanie. Jako rodzice nie możemy nigdy dopuścić do tego, żeby nasze dzieci wychodziły z domu bez zjedzenia pożywnego posiłku, który doda im energii na nadchodzący dzień. Śniadanie jest szczególnie ważne w momencie, gdy dziecko uczęszcza do szkoły, gdzie spala bardzo duże pokłady energii i to nie tylko podczas wychowania fizycznego, ale także podczas zwyczajnych lekcji, gdzie intensywnie myśli.

Mimo iż dobrze wiemy, że dzieci wolą jeść produkty, które znają i które lubią. Nie powinnyśmy rezygnować z odkrywania przed nimi zupełnie nowych smaków – dzięki temu, posiłek będzie dla nich przygodą, którą będą chciały przeżywać za każdym razem na nowo. Nie trzeba jednak rezygnować z ich smakołyków – ze zdrowej diety należy jednak zdecydowanie wykreślić śmieciowe jedzenie. Nie każdy wie, że dzieci szybko nudzą się jedzenie, dlatego należy je urozmaicać nie tylko smakowo, ale również w inny sposób. Dobrym pomysłem są zabawy podczas posiłków, wspólne przygotowywania posiłków, a także rozmowy o jedzeniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.